torsdag 2. april 2009

Band of Horses eller høy X-factor?

eller

?





Jævlig fresk låt dette her! Mye freskt fra den plata i det hele, egentlig. Faktisk enda litt fetere enn denne her.

Ellers ser jeg at Prodigy er booket til årets Hovefestival. Nå sliter jeg virkelig med å bestemme meg for hva jeg vil dra på i sommer. Kunne virkelig tenkt meg å se dem, særlig siden den nye skiva er så sjukt fet. Dessverre er jo årets Hovefestival ganske udugelig i sitt artistprogram, noe jeg regner med har en ganske sterk sammenheng med dårlig økonomi.

Kunne også tenkt meg til Øya, for å se Bon Iver, Band of Horses og andre knallband. Men der igjen er det egentlig ingenting som virkelig frister. Jaja, velger å kalle det et luksusproblem uansett.

Fikk tak i nyplata til Sigh & Explode i går. Dette virker utrolig lovende! Selv om mye av musikken er ganske særegen og ulik mye annet, merker jeg dessverre at vokalen blir litt for lik Rumble In Rhodos, og også litt Jr Ewing og Snöras på toppen av det hele. Men utrolig bra trommer, og mange tøffe riff i plata, og tror nok jeg blir å digge den mer når jeg får hørt litt på den.

For sartere sjeler anbefaler jeg hiter som Ride Wit Me. Nostalgi + mesterverk i samme pakka. Diggbart!

4 kommentarer:

  1. Spesielt å si at Hove er udugelig i sitt artistprogram i år? Fleet Foxes, White Lies, Franz Ferdinand, Eagles of Death Metal +++ Kanskje ikke verdens mest spennende, men er jo en solid dose godband her?
    Syns det er nettopp artistene som trekker opp Hove, mens selve festivalen virker litt rar med tanke på alt rundt. Men Øya frister mer ja!

    Forøvrig en beinfresk blogg!

    SvarSlett
  2. Fleet Foxes: Fett!
    White Lies: Hørt for lite for å uttale meg.
    Franz Ferdinand: Trenger kaffe for å høre på de.
    Eagles of DM: Tja, helt ok.

    Egentlig er det bare Prodigy og Fleet Foxes jeg kunne tenkt meg å se her. Samt Slipknot for morroskyld. At artistene trekker opp Hove er jeg egentlig relativt uenig i. For meg appellerer Øya langt mer, samt at de satser på nasjonale "Up-and-coming"-artister, noe som gjør festivalen mer spennende for min del.

    Takk skarru ha :)

    SvarSlett
  3. Vil heller se Norma Sass, Tommy Tokyo eller The New Whine i middelalderparken enn Slipknot på Hove, så det har du helt rett i.

    Og Band of Horses, Arctic Monkeys, mer mer blir garantert fett!

    SvarSlett
  4. Slottsfjell is the place to be si nu bare æ!

    SvarSlett