tirsdag 17. februar 2009


De kan det der med musikk, de karene her!




I dag, når jeg egentlig burde ha jobbet med gyminnlevering, media, lese til religionsprøve og 100 andre ting, bestemte jeg meg rett og slett for å gjennomføre dette med å opprette en egen blogg.

Den siste uka har nemlig gitarlysta kommet tilbake for fullt, etter at jeg bestemte jeg for å lire av meg noen tunes på facebook-wallene til diverse venner og bekjente. Det hele starta med at jeg klimpra litt av Death Cab For Cuties' eminente hit "Cath..." på wallen til JulleD (kom frem å søng). Etter hvert utvikla det seg til å bli heavy gitarisme med sanger på request, og spillegleden kom tilbake for fullt. Nå har jeg slitt med å i det hele tatt legge gitaren død, og gjøre ting jeg egentlig burde gjøre. Dagene har gått med på å både finne tabs, og også å fyre opp tunes som ble anskaffa via mitt mer eller mindre rustne gehør.

Det som klimpres mest om dagene er JR Ewing, forøvrig med superhiten Here I Vanish og også The Kooks, med Mr. Maker, samt mye annet flott!



Men man må da også lytte til musikk! Det høres mye variert om dagene. Mye god gammeldags hardcore som The Spectacle finnes enda frem, selv om det i hovedsak fyres opp "Beats", "Terms" og "Driven" som er relativt ukjente sanger fra verdens beste band. Cult of Luna, Blonde Redhead, Anthony B, Celph Titled og annet er også noen av høydepunktene om dagen! Især Cult of Luna, som i 2008 ga ut den beste skiva på lange tider, nemlig Eternal Kingdom. Dødsfet plate, helt mangelfri. Anbefales til det meste her i verden, selv om du til og med mener The Killers er hardt. De kommer også med en DVD 23. mars, som jeg veit Dunet Selnes allerede har bestilt. Kommer til å ta av!


Stay tuned.

3 kommentarer:

  1. I can't see y'all from where I'm at,
    I like the smell of napalm in the morning while I'm eating my apple jacks!
    My battle axe acts as a last resort death kill,
    quarantine your city, it's about to be a lead spill!

    SvarSlett
  2. Haha, jo takk, Mætty!!

    Magnus:

    Rap super-star for now, hip-hop legend for later
    Leave a treacherous crater with a push of this detonator
    So who's ill and who's not? Who's popping and ooh-wop
    Who's a cross between El Chupacabra and Tupac?
    (Well, who else but you Celph?) No sandals on my shoe shelf

    SvarSlett